Regulamin przyjmowania ogłoszeń i reklam prasowych w czasopiśmie „KROPKA – Gazeta Twojej Dzielnicy”
Obowiązuje od kwietnia 2009 r. – zmieniony z dniem 2 stycznia 2017 r.
§1
ZASADY OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin przyjmowania ogłoszeń i reklam prasowych w czasopiśmie „Kropka – Gazeta Twojej Dzielnicy”, zwany dalej Regulaminem stanowi integralną część Umowy/Zamówienia na ogłoszenie modułowe oraz Umowy/Zamówienia długoterminowej zawieranej przez Agencję Reklamowo-Wydawniczą „Kropka” zwaną dalej Wydawcą z Klientem, zwanym dalej Zamawiającym.
- W przypadku różnic między postanowieniami Regulaminu, a Zamówieniami lub Umowami pierwszeństwo zachowują postanowienia danego Zamówienia lub Umowy.
- Wydawca oświadcza, że posiada wszelkie prawa wydawnicze do wydawania czasopisma „Kropka – Gazeta Twojej Dzielnicy”.
§2
INFORMACJE O DRUKU
„Kropka – Gazeta Twojej Dzielnicy” jest drukowana w technologii coldsetowej na papierze gazetowym 45g/m2. Format gazety 289 x 380 mm. Całość w pełnym kolorze. Druk odbywa się z zachowaniem parametrów norm określających szczegółowo parametry jakościowe druku gazetowego.
§3
ZASADY ZAMAWIANIA I PUBLIKACJI REKLAM
- Publikacja ogłoszeń i reklam w czasopiśmie „Kropka – Gazeta Twojej Dzielnicy” dokonywana jest na podstawie pisemnego zamówienia, na formularzu Wydawcy, które powinno zawierać wszystkie przewidziane w nim dane oraz dodatkowe informacje konieczne dla właściwej realizacji zamówienia lub w innej zaakceptowanej przez Wydawcę formie.
- Terminy dostarczania zleceń i materiałów do druku ogłoszeń i reklam w miesięczniku „Kropka – Gazeta Twojej Dzielnicy” ustalane są przez Wydawcę.
- Wydawca zastrzega sobie możliwość zmiany terminów przyjmowania reklam i ogłoszeń z przyczyn technicznych.
- Zmiana treści, korekta, podmiana projektu reklamy muszą zostać zgłoszone pisemnie Wydawcy na 20 dni przed datą publikacji w czasopiśmie „Kropka – Gazeta Twojej Dzielnicy” lub w terminie podanym Zamawiającemu przez Wydawcę w Umowie/Zamówieniu.
- Nie przesłanie przez Zamawiającego gotowej reklamy lub materiałów do wykonania reklamy, w formie i terminie wyznaczonym przez Wydawcę, skutkuje brakiem emisji reklamy z jednoczesnym obciążeniem Zamawiającego jej wartością wynikającą z Umowy/Zamówienia, a w przypadku reklam cyklicznych zamieszczeniem reklamy z poprzedniej emisji.
- W przypadku zamierzonego powiększenia reklamy, zwiększenia jej ilości lub częstotliwości, Zamawiający zobowiązany jest do ustalenia nowego formatu ogłoszenia, daty emisji oraz każdorazowo dokonać pisemnej rezerwacji terminu i miejsca ogłoszenia.
- Umowy/Zamówienia długoterminowe na 12 wydań – w razie nie dokonania w formie pisemnej przez Zamawiającego ich wypowiedzenia do 7 dni po emisji ostatniej reklamy, zostają automatycznie przedłużone na czas nieokreślony. Umowy na czas nieokreślony posiadają 30-dniowy okres wypowiedzenia.
§4
WARUNKI PŁATNOŚCI
- Ceny reklam i ogłoszeń określa „Cennik ogłoszeń modułowych w miesięczniku „Kropka – Gazeta Twojej Dzielnicy”.
- Należność za realizację Umowy/Zamówienia regulowana jest przez Zamawiającego w określonym przez Wydawcę terminie gotówką lub przelewem na podany przez Wydawcę numer konta bankowego.
- W przypadku Umów zawartych z nowymi klientami obowiązuje zasada przedpłaty w wysokości 100% wartości ogłoszenia, w wyznaczonym przez Wydawcę terminie. Brak przedpłaty oznacza zerwanie Umowy ze strony Zamawiającego i skutkuje obciążeniem Zamawiającego kwotą w wysokości wartości reklamy zgodnej z Umową/Zamówieniem, bez jej publikacji.
§5
ODPOWIEDZIALNOŚĆ WYDAWCY
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczonych ogłoszeń i reklam, ani za fakt czy Zamawiający faktycznie prowadzi działalność gospodarczą.
- Wydawca nie jest stroną umów zawieranych na podstawie ofert (zaproszeń do rokowań lub przetargów) zawartych w reklamach Zamawiającego i nie odpowiada w żadnym zakresie za ich wykonywanie przez Zamawiającego lub osoby trzecie.
- Ogłoszenia i reklamy nie mogą być sprzeczne z prawem lub zasadami współżycia społecznego.
- Reklamy muszą być zgodne z niniejszym Regulaminem, którego treść zna i zobowiązuje się przestrzegać Zamawiający.
- Wydawca zastrzega sobie możliwość odmowy zamieszczania materiałów reklamowych niezgodnych z Regulaminem, jak również materiałów, których treść jest niezgodna z prawem, zasadami współżycia społecznego oraz pozostaje w sprzeczności z linią programową lub charakterem gazety.
- Odpowiedzialność Wydawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania świadczeń określonych Umową/Zamówieniem jest w każdej sytuacji ograniczone do obowiązku dokonania ponownej (dodatkowej) jednorazowej emisji reklamy dotkniętej wadą lub błędnie wyemitowanej w terminie 8 tygodni od uznania reklamacji. W przypadku, gdy wada reklamy nie wpływa w sposób znaczny na przekaz informacji zawartej w reklamie, Zamawiającemu nie przysługuje dodatkowa emisja wskazana w zdaniu poprzednim, a wyłącznie rabat przy następnej emisji reklamy.
- Wydawca nie odpowiada za szkody bezpośrednie Zamawiającego spowodowane brakiem emisji reklamy lub jej wadliwością.
- Wydawca nie będzie ponosić odpowiedzialności za związane z wykonywaniem Umowy/Zamówienia wahania obrotów przedsiębiorstwa Zamawiającego, jego wyniku finansowego, wzrost pracochłonności, tracone zyski i inne szkody pośrednie. W szczególności Wydawca nie odpowiada za realizację planów sprzedaży (planów marketingowych) Zamawiającego, postrzeganie Zamawiającego przez czytelników gazety Wydawcy oraz jego wizerunek.
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość, terminowość lub wady wydrukowanych ogłoszeń gotowych przygotowanych z materiałów nie spełniających warunków określonych Regulaminem.
§6
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZAMAWIAJĄCEGO
- Przekazanie przez Zamawiającego Wydawcy gotowych reklam lub materiałów do ich przygotowania (logo, zdjęcia, teksty itp.) jest równoznaczne z jego oświadczeniem, że Zamawiający posiada prawo do dysponowania nimi i nie naruszają one praw osób trzecich.
- Zamawiający oświadcza, że posiada wszelkie prawa do wprowadzania do obrotu i publikacji reklamy Zamawiającego, odnośnie wszystkich , drukowanych i/lub w jakiejkolwiek formie utrwalonych utworów, projektów, fotografii, znaków itp., stanowiących przedmiot zlecenia lub umowy. Zamawiający ponosi pełną odpowiedzialność za szkody Wydawcy wynikłe z ich rozpowszechniania, a będące skutkiem naruszenia przez Zamawiającego zobowiązań umownych i/lub obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej.
- W przypadku naruszenia obowiązków Zamawiającego wskazanych w ust. 2, Zamawiający zobowiązuje się wobec Wydawcy do pokrycia wszelkich odszkodowań, kar itp., które mogłyby być (będą) dochodzone od niego przez osoby uprawnione. Zamawiający zobowiązuje się również wstąpić w miejsce lub obok Wydawcy, wg wyboru Wydawcy, do każdego postępowania sądowego lub administracyjnego, jeżeli zostaną skierowane wobec Wydawcy jakiekolwiek roszczenia związane obowiązkami Zamawiającego wskazanymi w ust. 1 i 2 powyżej oraz wspierać w takim postępowaniu Wydawcę wszelkimi możliwymi środkami.
§7
WSTRZYMANIE WYKONANIA ORAZ ODSTĄPIENIE OD REALIZACJI ZAMÓWIENIA LUB UMOWY
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Zamawiającego objętych Umową /Zamówieniem zobowiązań, a w szczególności opóźnienia w zapłacie przekraczającego 5 dni, Wydawca po zawiadomieniu Zamawiającego ma prawo odstąpić od udzielonych rabatów uwzględnionych we wszystkich wystawionych na podstawie trwającej Umowy/Zamówienia fakturach. Powyższe oznaczać będzie automatyczne obciążenie Zamawiającego przez Wydawcę kwotą wynikającą z różnicy wartości ogłoszeń i reklam wg cennika, a wartością wystawionych faktur. Wydawca może również, bez dodatkowego zawiadomienia wstrzymać wykonywanie umowy do czasu uzyskania pełnej zapłaty uwzględniającej odsetki lub potraktować zaistniałą sytuację jako zerwanie umowy przez Zamawiającego.
- W przypadku zerwania umowy przez Zamawiającego, Wydawca, po zawiadomieniu Zamawiającego ma prawo odstąpić od udzielonych w Umowie/Zamówieniu rabatów i obciążyć Zamawiającego kwotą wynikającą z różnicy wartości ogłoszeń i reklam wg cennika, a wartością wszystkich faktur wystawionych w czasie obowiązywania Umowy/Zamówienia. Dodatkowo w ramach odszkodowania za zerwanie umowy długoterminowej zamawiający zostanie obciążony sumą odpowiadającą wartości dwóch kolejnych edycji reklamy, bez jej publikacji.
- Zamawiający ma prawo odstąpienia od Umowy/Zamówienia za zapłatą sumy odpowiadającej wartości dwóch kolejnych edycji ogłoszenia (bez jego emisji) lub 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia. W przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego Wydawca, po zawiadomieniu Zamawiającego ma prawo odstąpić od udzielonych w Umowie/Zamówieniu rabatów i obciążyć Zamawiającego kwotą wynikającą z różnicy wartości ogłoszeń i reklam wg cennika, a wartością wszystkich faktur wystawionych w czasie obowiązywania Umowy/Zamówienia.
- Wypowiedzenie powinno mieć charakter pisemny.
- Zamawiający może bez konsekwencji odstąpić od realizacji Umowy/Zamówienia ze skutkiem natychmiastowym, po uprzednim zawiadomieniu i wyznaczeniu Wydawcy terminu na należyte wykonanie usługi nie krótszego niż 14 dni w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania świadczeń objętych Umową/Zamówieniem:
- nie wywiązania się przez Wydawcę ze zobowiązania emisji reklam opisanych w Umowie/Zamówieniu,
- ingerencji Wydawcy w treść ogłoszenia bez zgody Zamawiającego, z zastrzeżeniem uprawnień Wydawcy w tym zakresie określonych Umową i Regulaminem.
- Strony są zobowiązane do rozliczenia należności wynikających z Umowy/Zamówienia w ciągu 7 dni od daty rozwiązania.
§8
REKLAMACJE
- Reklamacja może być złożona Wydawcy pisemnie w terminie 14 dni od daty publikacji. W piśmie powinien być podany powód reklamacji i oczekiwana rekompensata. W przypadku, gdy przedmiotem reklamacji jest jakość druku, Klient (Zamawiający) zobowiązany jest do przekazania przynajmniej jednego egzemplarza dowodowego gazety z wadliwie wydrukowanym ogłoszeniem.
- Rekompensata nie może przewyższać wartości reklamowanego ogłoszenia.
- Złożenie reklamacji nie zwalnia Zamawiającego z obowiązku opłacenia kwestionowanej oraz kolejnych zamówionych emisji reklam.
- Niedotrzymanie terminu bądź formy zgłoszenia reklamacji powoduje utratę przez Zamawiającego prawa do reklamacji. Reklamacje są rozstrzygane indywidualnie przez Wydawcę, a o decyzji Wydawcy Zamawiający jest powiadamiany pisemnie.
§9
OGŁOSZENIA DROBNE
- Ogłoszenia drobne, nie dotyczące działalności gospodarczej publikowane są w czasopiśmie „Kropka – Gazeta Twojej Dzielnicy” bezpłatnie.
- Bezpłatne ogłoszenia drobne przyjmowane są wyłącznie od osób fizycznych i o treści niezwiązanej z prowadzeniem działalności gospodarczej, bądź innej działalności zarobkowej.
- Wydawca zastrzega sobie prawo do zredagowania, sklasyfikowania bezpłatnego ogłoszenia drobnego lub jego nie zamieszczenia bez podania przyczyny.
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść bezpłatnych ogłoszeń drobnych.
§10
PARAMETRY TECHNICZNE REKLAM
- Format AI, EPS ewentualnie CDR
- Czcionki zamienione na krzywe.
- Rozdzielczość ilustracji rastrowych umieszczonych w reklamach powinna wynosić min. 300 dpi.
- W przypadku umieszczenia napisów w ilustracji rastrowych, rozdzielczość powinna być nie mniejsza niż 600 dpi.
- Przestrzeń barwna CMYK zgodnie z normą ISO 12647-3 (przeznaczeniem do druku gazetowego).
- Wymiar zgodny z wielkością wykupionej powierzchni.
- Zaleca się dla czcionki mniejszej niż 10 pkt używanie czarnego koloru składającego się z tylko ze składowej Black.
- Nie zaleca się stosowania czcionek z szeryfami w kontrze.
- W wieloskładnikowej kontrze nie zaleca się używania czcionki poniżej 9 pkt.
- Współczynnik TAC <= 240.
- Wydawca nie przyjmuje naświetlonych klisz oraz wydruków.
- Materiały gotowe do druku przyjmowane są na nośnikach optycznych. Mogą zostać także dostarczone jako załącznik do listu e-mail.
§11
OPRACOWANIE REKLAM PRZEZ WYDAWCĘ
- W przypadku zlecenia opracowania reklamy przez Wydawcę na podstawie wytycznych Zamawiającego, Strony odrębnie uzgodnią warunki takiej usługi, z uwzględnieniem możliwości technicznych Wydawcy oraz osobnych terminów realizacji.
- Powyższe stosuje się odpowiednio w przypadku żądania zmiany (korekty, opracowania) zleconej reklamy.
- Projekt reklamy, tekst czy inny materiał wykonany przez Wydawcę na Umowę/ Zamówienie Zamawiającego jest własnością Wydawcy i nie może być w jakiejkolwiek formie publikowany lub wykorzystywany bez zgody Wydawcy.
§12
POSTANOWIENIA RÓŻNE
- Dostarczone materiały nie podlegają archiwizacji ani zwrotowi.
Jeżeli materiały dostarczone przez Klienta mają być zwrócone, należy to wyraźnie zaznaczyć w Umowie/Zamówieniu.